søndag 15. april 2012

Arbeidsfordeling... Det er viktig det....

Denne historien er ca fire år gammel... Den viser at man alltid må vurdere an situasjonen og fordele arbeid så godt man kan....

Så til en tidligere "omtalt" snømåkings affære jeg hadde for meg på Onsdag....
Tenkte og stoppe på tur ned fra Nordmarka og ta et bilde over bygda... (Surnadal) Det er en "rasteplass" på tur ned der med fin utsikt... Da jeg kom dit så jeg til min fortvilelse at den ikke var brøytet...! Men som den høflige mannen jeg er tenkte jeg at det kan vel jeg hjelpe dem med... Lite viste jeg hvor bokstavelig den hjelpa skulle bli...! Jeg så en brøytekant på en liten halvmeter og tenkte at den kjører jeg bare gjennom.... Ja gjett...!! Den brøytekanten var sikkert 4 uker gammel og GJENNOMFROSSET....!!! Så der spratt jeg til himmels og dalte ned i skjul... Iallefall var framhjula mine godt plantet på hver sin side av "besseggen"....

Hva gjør man da....? Ringer VIKING...? Eh nei... På mine snart tre år hos Breivik har jeg brukt bergningsbil en gang før... og det var i et blomsterbedd, 2 meter unna porten på butikken jeg skulle levere....på flat mark...!! Så flere sånne flaue skulle jeg prøve å unngå... Men jeg ringte en kompis som kom med spade.. og han skjønte heldigvis hvor viktig det var at dette ble fotografisk dokumentert, så vi (jeg) ble enige om arbeidsfordelingen... Jeg fotograferte og Rolf måkte...!!


For jeg sto "litt" fast.... Her har jeg prøvd å "sprenge" meg gjennom brøtekanten uten hell...
Men når man samarbeider så godt om arbeidsoppgavene ordner det meste seg... Bilen ble håndspadd frem i dagen igjen (det så egentlig ikke så slitsomt ut...) og jeg bidro sterkt med nøye henvisninger om hvor han måtte krype og måke, samt kyndig håndtering av diverse kamera... Og da var jeg plutselig "fri" igjen...
Og bilde fra Surnadal.... Vel det droppet jeg... Kunne jo ikke vase rundt å fotografere natur når folk spadde så de spytta blod rundt meg...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar